Livet är vad du gör det till

Klockan börjar närma sig halv 1 , och jag sitter här och ska försöka att knåpa ihop en blogg. Andreas sitter och spelar här bredvid och mamma & pappa Englund har gäster. Så att då får det bli att sitta här en stund innan man somnar. har haft en helt underbar vistelse här nere (precis som alltid) , och det har varit många skratt och minnesvärda stunder. En liten summering av min 10dagarsvistelse här nere i söder:
- Mängder av besök nere på stan
- 2 besök ute i Knalleland
- Shoppingrunda på Lager
- En minnesvärd nyårsafton som innehåller grillning, skratt, smällare, en underbar middag, utgång, fyrverkerier och såklart EN UNDERBAR 1ÅRSDAG!
- Massa kollande på House
- Promenader
- Mängder av skratt och pratstunder
Det var bara i korthet vad som försigått här nere, har iallafall haft det hur bra som helst och bara längtar till sportlovet då jag ska hit igen! Det är bara 7 veckor kvar!

Efter några timmars sömn så är det då dags att fara hemåt igen. 12.05 så går tåget och 16,45 så anländer jag till Uppsala igen. Då direkt iväg till Ewa och Mårten där det är middag och fika. Massa trevligt! Sen kommer söndagen att spenderas hemma, vad jag vet, måndagen ev. i Stockholm. Sedan på tisdag så blir jag äntligen av med min Emelie-abstinens :D då ska jag kanske nämligen gå på bio med henne, weeei! inte träffat henne på huuuur länge som helst!

Var dessutom väldigt sugen på utgång ikväll, men så blev dock inte fallet, efter att jag somnat framför tvn och sedan såg att det spöregnade ute så kändes inte tanken på att ta på sig finare kläder, sminka sig och fixa iordning håret på något fint sätt så frestande. Så det blev inte lite promenad med massa prat istället..

Från en sak till en annan, tänk så många stunder det finns man minns från året som gått.. Jag kommer ihåg när vi var nere i stugan hur mysigt allt var, när vi satt ute på piren och pratade, de få gånger jag varit sur på dig i 2 sekunder och sedan inte kunnat vara det längre för att du ger ett sådant leende som bara inte går att motsstå, min 18årsdag, första utgången. Jag kan skriva hur mycket som helst som jag kommer ihåg, men med risk för att bli långrandig så slutar jag här. jag säger bara; ta vara på såna stunder som ni får, för de är guld värda och sätter sig i minnet för alltid. De gånger som livet känns tufft och omöjligt, så tänk på de stunderna och då är det svårt att inte få ett leende på läpparna. Dessutom är livet för kort för att gå och vara deppig, ta vara på den tid du har, för du vet aldrig hur mycket du har kvar. Livet är vad du gör det till!

Nej, om man skulle ta och försöka sussa lite kudde? Klockan börjar bli mycket, ska upp tidigt imorgon...



Kl. 00.00 den 31/12-2006 - 1/1-2007

"- Grattis älskling, du har stått ut med mig i ett år nu.
- Ja, och jag kan stå ut mycket mer!"


Älskling

jag älskar dig mest av allt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0