Tankar som snurrar

Idag skulle jag kunna skriva om sjukt mycket.. Men det tänker jag inte göra.
var iallafall i skolan idag och skrev en svenskauppsats, var om ett lite tråkigt ämne faktiskt.. Men det gick bra, bara köpa läget och skriva på, vilket var exakt vad jag gjorde, så en liten chans att det blir ett bra betyg finns det ju iallafall. Hann även med 11bussen hem, vilket var otroligt skönt!

Det är mycket som cirkulerar i Annikas hjärna just nu, mycket tankar, frågor och sånt. Sådana saker som jag egentligen inte försöker tänka på, som man vill tränga bort eller stänga in nånstans i huvudet så att man slipper tänka dem, förhoppningsvis kanske också glömma bort det? . Nu har jag varit 18 i lite mer än en månad, och jag kan ju inte direkt påstå att jag känt av vuxenlivet på allvar så mycket. Men sen då? När jag tar studenten (jag vet att tjatar om det hela tiden) och helt plötsligt ska veta vad jag ska göra med mitt liv.. Hur kommer det att gå då?

Jag har sån panik för allt sånt där, därför undviker jag helst att tänka på det. Att det sedan kommer påtryckningar från diverse håll som tycker att jag ska göra si och så med mitt liv gör det hela inte speciellt mycket lättare. Hur mycket ska jag inte hinna med på 1år nu? Jag ska ta körkort, ta studenten (+ hela vägen dit med alla nationella prov etc.), skaffa mig ett jobb och flytta hemifrån. Det låter inte så mycket när man skriver det här, men tro mig, det känns otroligt mycket, och jag vet inte om jag kommer klara det. Men jag ska försöka (: . Det finns ett uttryck som kallas KLVP (Köp läget - var positiv) och det är något jag ska vara nu, jag ska se allt som väntar positivt och inte vara negativ åt saker. :) Jag ska bli en bättre människa helt enkelt. Inte så lätt som det låter, men det får bli mitt försenade nyårslöfte eller något.

Det var inte alls meningen att det här inlägget skulle bli så pass seriöst som det blev.
Egentligen kan jag fortsätta skriva länge till, för jag behöver skriva av mig ordentligt, hittar dock bara inte orden för vad jag ska skriva.
Efter massa diskussioner och tankar så ska Du veta att du har fått mig att fundera på en massa saker..

Jag har ingen lust att skriva mer här nu .
Har viktigare saker slösa tid på.

Kommentarer
Postat av: Amelie

Gå till syon, grrr ;)

2007-01-16 @ 13:48:54
URL: http://amelieforslund.blogg.se
Postat av: Annika

HAHA! Syon löser allt :D GRR!

2007-01-16 @ 14:09:42
URL: http://tuvisen.blogg.se
Postat av: Amelie

Haha, jag tänker gå dit en dag i alla fall :D

2007-01-16 @ 14:48:43
Postat av: Annika

Haha, jag tror jag skulle behöva det också faktiskt!

2007-01-16 @ 15:37:31
URL: http://tuvisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0