Onsdag

Onsdag - och nu har jag bara en enda ynka liten dag i skolan kvar till det blir helg. :) Känns hur skönt som helst ! Dagen har varit lugn, hade första lektionen på organisation och ledarskap idag. Känns som det kommer bli en skön kurs och inte en alltför jobbig heller ;) PRECIS i min smak alltså =) .
Engelskan rullade på som vanligt, med en engelska lärare som var gladare än vanligt (läs: bara lite små sur). Sedan svenska och sova . :) Religionen rullade också på helt okej som tur var . Jag fick sällskap ner på stan med Amelie, gick runt och kikade lite o träffade också på Matilda. Mycket mycket trevligt . =) Sedan när Amelie hade åkt hem och hämtat sitt tågpresentkort ( som hon så duktigt glömt ;) ) så träffade jag Emelie, Lina och Linnéa och Emelie köpte ett par jättefina jeans! :) . Även Andreas träffade vi och tillbringade en stund på stan med , mycket roligt !

Fick även höra en bra sak idag och jag hoppas verkligen att det stämmer. För att mycket som sägs i vår klass ellre något som vår klass ska organisera är helt konstigt. Det var Amelie som kom med den goda nyheten att vi ska få tillbaka pengar från studentskivan! :D Jag hoppas verkligen att det är så , även fast de inte kommer förräns i typ juni så kommer jag behöva vartenda öre (; . Hoppas bara att inte de som organiserat det här snackar , ursäkta ordvalet, skit nu.  :) så tack till amelie för dagens goda nyhet ;)
I annat så sitter jag och väntar på mat nu, ska få lax och är hur glad som helst för det .. är dock otroligt sugen på ett stycke cupido sallad, så får se om en sådan får följa med på tåget på fredag ? . skulle vara väldigt gott iallafall!

Gåtfulla blogginlägg måste vara det värsta som finns..? Det är enligt min mening totalt meningslöst eftersom att ingen ändå kan förstå vad man egentligen menar och det leder till att en rad misstolkningar och onödiga tjaffs kan uppkomma. Det är väl frukansvärt onödigt? Bara ett sätt att dra massa blickar och uppmärksamhet till sig (vilket i min mening INTE är intressant att läsa) . Visst, det har hänt att jag skrivit gåtfulla saker själv också, men jag har i stort sett slutat med det, för jag har märkt hur meningslöst det verkligen är . Vill man bråka med någon så kan man göra det "på riktigt", inte genom att göra massa människor arga på en. bara för att fler än man räknat med tar åt sig av vad man skrivit . Men varför bråka egentligen? Jag har lärt mig ett uttryck av min kära pojkvän som lyder KLVP (= Köp läget - var positiv) . Man kan inte alltid ha det som man själv vill, och då är det bara att acceptera , take it or leave it liksom. Livet är inte alltid en dans på rosor.
Nu sitter ni säkert och tänker på mitt inlägg för någon dag sen, då det så meningsfullt (?) bestod av en enda mening i stil med "och där sprack alla mina planer.." . Detta inlägg kan jag nu förklara när jag fått lite rätsida på saker och ting: Andreas och jag har trott att vi skulle ha lov samma vecka. I början av veckan fick vi reda på att han har veckan innan jag har , vilket innebar att alla planer jag gjort blev pannkaka. Men det är löst och fixat, istället för att träffas en vecka så får vi antagligen träffas 2 veckor ( såvida jag inte ska jobba någonstans... ) Så då vet ni det också. :) Life goes on!

Nu när jag varit seriös ett tag så nu ska jag äta lite mat istället
Ciao!



"Livet är inte de antal andetag du tar, det är ögonblicken som tar andan ur dig ."


Kommentarer
Postat av: Amelie

Haha, varsågod Annika! :)

2007-03-07 @ 22:10:17
Postat av: Anonym

En liten undran om jag ska känna mig träffad där?

2007-03-08 @ 16:23:28
Postat av: Annika

jag vet inte vem det är som kommenterar. inte menat att någon ska känna sig träffad, jag gav min åsikt i ämnet bara, inget mer

2007-03-08 @ 17:23:17
URL: http://tuvisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0