Uppsala på Valborg

Uppsala sägs ju vara Valborgs Mecka. Eftersom jag är uppväxt här så är ju det vad jag alltid hört och tyckt. Ändå har jag firat de 2 senaste åren i Borås, men inte på grund utav deras valborgsfirande, för något sådant existerar inte. Där är det kortege. och det är väl egentligen inte för hela staden heller, utan snarare just för de som gick på teknis.

Men Valborg i Uppsala ska ju vara något speciellt ellerhur?
I år blir de kanske valborg i uppsala, första gången på 2 år. Jag hoppas att valborg i år blir fint soligt väder så att man kan inleda dagen med jordgubbar i någon mysig park och sedan kolla forsränningen för att sedan grilla någonstans kanske och till sist sluta på fest eller på krogen . Jag hoppas på ett toppen valborg, och jag kan nästan säga att jag längtar lite :-)

Vad tycker Ni om Valborg? och har ni någongång firat det i Uppsala?

image111

bild: www.of.ki.se

Kommentarer
Postat av: Amelie

Om jag har firat valborg i Uppsala? Jo, jag bor ju här. HA-HA...

2008-04-03 @ 23:24:04
URL: http://georgiachrist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0