Ett fejkat OS

Jag har jobbat idag, det glömde jag skriva om. Haha, men jag anar att ingen av er är speciellt intresserade så jag hoppar det helt.

Hämtade bilen idag, och det känns hur bra som helst.
Dock har jag gått & dragit på mig en förkylning som jag vill bli av med . Hörde på radion att Stefan Holms tips för att slippa förkylning var att inte slicka på hissknappar (Eh..?) Det har jag inte gjort, men här står jag förkyld ändå. Har ni några bra tips kanske? :)

Måste även ta upp en sak som upprör iallafall mig. Läste i aftonbladet idag om den lilla flickan som sjöng på OS-invigningen. Hon mimade, och den flickan som verkligen sjöng ansågs vara för ful för att visas i tv. Hennes utseende stämde inte in på ansiktet "Det perfekta Kina" . Åh, jag blir så arg när jag läser sånt.! Flickan är inte alls ful, hon är jättesöt faktiskt. Skulle vara intressant att veta hur de berättade för denna flicka att hon inte skulle få synas. "Du är inte tillräckligt söt så du får inte synas i bild" Det är sorgligt, och får mig att börja undra ännu mer om det verkligen var rätt att ge detta OS till Kina. Ni kan förresten läsa hela artikeln här

Det finns även artiklar som berättar att alla fyrverkerier inte var äkta, utan dataanimerade. Kina ska verka så perfekt när det i själva verket inte verkar vara det. Fejk-OS. Eftersom allt ska verka så perfekt nu, otroliga tider, världsrekord och massa medaljer till värdnationen, så kanske en ordentlig doping-kontroll på samtliga idrottare skulle vara på sin plats. Resultatet skulle säkert chockera.



måste bara lägga in en bild på min pärla =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0