förnyelse - att testa sina vingar

Såhär på kvällskvisten börjar jag att fundera lite.
Vad vill jag göra med mitt liv? Att jag vill syssla med försäljning av något slag vet jag redan, det har jag vetat sen jag började gymnasiet.
Men vill jag bo kvar i uppsala hela mitt liv? Eller vill jag flytta till någon annan stad, eller kanske till något annat land?

Ska jag någongång ta upp pluggandet igen?
Vad vill jag egentligen?
Jag vet att jag vill jobba med försäljning som sagt, sen så vill jag ut och resa, jag vill se världen.
jag vill se Kina, Australien, USA m.m.

Jag vet egentligen inte ens varför jag funderar över det här nu .
Men det är nog bara det att jag är trött på min tillvaro.
Allt går i samma gamla spår och ingenting nytt händer.
Medan andra i min omgivning reser, jobbar som au pairs, läser college, samlar erfarenheter och förnyar sig. Det är det som det handlar om, att ge sig ut på något nytt, testa sina vingar.
det är nog det jag behöver, förnyelse, att något oförutsägbart händer i mitt liv.
Med det säger jag inte att jag vantrivs med mitt liv jag har nu, jag har världens bästa pojkvän, vänner och familj, men jag behöver att något händer!

ja, det är nog så det är!

är jag ensam om att känna såhär? eller finns det någon som känner igen sig?

Kommentarer
Postat av: noerdin

Ja, jag tycker verkligen det är praktiskt. Både om man vill sälja eller köpa något! Hm jag har ju fortfarande lite auktioner igång men av de förra så var det två grejer som inte blev sålda, och ca 20 stycken som blev det. Så jag tycker det är bra, haha.

2008-01-23 @ 22:33:33
URL: http://shitmanhattan.blogg.se
Postat av: linda

du är verkligen långt ifrån ensam, jag vill också ut och resa och se världen. men just nu går allt i samma spår och så, de är lite tråkigt men man har ju tid på sig liksom. :) hur blev d emed träningen då?

2008-01-23 @ 23:02:45
URL: http://tabortallaord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0