Medier & Blondinbella

ledig idag igen och det är skönt!.

Satt nyss och läste lite på blondinbellas blogg och även lite kvällstidningar, om gårdagens händelser i Kungsträdgården. Hur kan folk bete sig så mot en 17årig tjej? Jag förstår att hon blev rädd och funderar på att sluta blogga, men jag hoppas iallafall verkligen inte att hon gör det. Visst har hon skrivit lite provocerande saker i sin blogg, men inte så pass att man nästan ska bli attackerad när man vistas ute på offentlig plats. Vi lever ju faktiskt i ett land med yttrandefrihet och man får säga vad man vill utan att behöva känna sig hotad. Blondinbella framhäver ju trots allt sina åsikter i ord och inte med tillhyggen. Jag hoppas verkligen inte att hon slutar blogga eftersom hon är ju faktiskt en otroligt intelligent tjej som tagit sig upp dit på toppen själv. Folk är så otroligt avundsjuka på andra som lyckas bara för att de själva inte orkar ta tag i sina liv. Det är SORGLIGT!

Jag ska bara ta det lugnt idag, ska sätta mig och läsa lite tidning nu tror jag, få lite mer uppdatering på vad som händer runtom i vårt avlånga land :-) . Står väl dessvärre inget positivt som vanligt, men det får jag väl leva med.

En annan sak som är så typiskt media är hyllningarna till Zlatan idag. Visst, han gjorde mål igår och det var riktigt bra gjort, MEN han var inte så bra att han behöver hur många sidor som helst i media och bli hyllad. Han avgjorde trots allt inte EM eller så. Det är så himla typiskt media att förstora upp saker, bara för att de vet att det är just det som säljer..

Vad gör ni idag?

Kommentarer
Postat av: Amelie

Antigen avundsjuka... eller så är folk så otroligt trötta på hennes sjukt korkade åsikter och kommentarer.

2008-06-11 @ 17:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0