De stora bloggarna

har tänkt på det här med de stora bloggarna och hur svårt det är att uppfattas som seriös när man skriver.
Det finns många saker som inverkar ju. Jag t.ex. skulle aldrig läsa en blogg där det är extremt mycket fel i språket, där man använder sig av "msn-språk" och så vidare. Jag tror inte jag själv skriver det så mycket för jag försöker hålla mig till någonlunda korrekt svenska. Men vad är det annars som gör att man fastnar vid en blogg?

Vi människor är så extremt nyfikna, varför skulle vi annars läsa de stora bloggarna? ALLA bloggar faktiskt inte om mode och sådant hela tiden, såsom Engla, utan många bloggar faktiskt om deras vardag. Varför är vi så extremt beroende av att veta allt om hur folk lever? Är det för att vi vill bli avundsjuka och ha mer att sträva efter eller är det just för att vi vill känna oss nöjda och bättre än dessa bloggare? NÅGOT måste det ju vara?

Nu låter jag som någon som inte läser en enda blogg eller så, men jag är likadan själv. Jag läser flera stora bloggar:
- Stina-Lee
- Kenza
- Blondinbella
- Bloggkommentatorerna
- Engla
Sedan läser jag självklart mina nära och käras bloggar. En riktig bloggnörd är jag med andra ord :)

Vilka bloggar läser ni & varför?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0