Måndag!

Måndag idag, och jag är hemma från skolan mycket tidigare än vanligt. Detta är tack vare att jag inte jobbar längre, Weeei! Inte min grej på det där jobbet faktiskt, kan man ens kalla det jobb egentligen? Mer lekstuga.. jaja, hade iallafall sovmorgon till 10 idag och slutade klockan 1. Mycket skönt! Fick tillbaks Svenska provet också, VG på det, rättså stolt faktiskt i och med att jag inte pluggat så mycket och att hela innehållet kändes allmänt ointressant (:

4 dagar kvar! :) Snart åker jag !
Och på fredag blir det skoj!

Även bara 24 dagar kvar tills jag fyller år, lite mer än 3veckor. Fick veta att mamma ringt och bokat bord också, så att den 14december blir det mys och äta ute med familjen. Massa mysigt!

Imorgon är det då religös vandring, som det så fint kallas. Fick veta att när vi går in i moskéen så kan det hända att vi tjejer kanske måste täcka håret med något. Detta är för mig helt oförståeligt genom att vi:
1. Inte är muslimer
2. Är där på studiebesök, och har blivit dittvingade.
Jobbigt och oförståeligt, min åsikt i allafall.

På måndag börjar APUn och jag ska så satsa, eller i och med att jag är ledig på måndagen så börjar den på tisdagen. Ska vara på Lindex och det ska bli riktigt roligt! Längtar och ska satsa på den, för att ev. få ett ev. extrajobb. Något som mycket väl skulle välkomnas faktiskt. Behöver något att sysselsätta mig med på helger och i viss mån kvällar. Skulle också kännas otroligt bra att ha ett extrajobb eftersom jag tar studenten snart, och då står man helt plötsligt där, ute i arbetslivet, utan pengar. Så ett jobb måste fixas tills dess.
Studenten, det är något jag tänkt en del på. Jag längtar till det så mycket men ändå inte, på ett annat sett så bävar jag för det, och har ångest. Vad kommer hända sen? Vad ska jag göra? Kommer jag tappa kontakt med de som betyder mest för mig? Tankarna skrämmer mig... Sen så vet jag ju inte hur det blir med älsklingen, vart ska han flytta och ska jag då flytta med, eller ska jag bo kvar här? Usch allt det där skrämmer mig. Men som jag brukar säga : Det löser sig det där... Det gör det alltid på något sätt! Ett uttryck som brukar stämma in rättså bra faktiskt. :)

Nej, fika nu!
Ciaaoo!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Annika, du blit inte bara sysselsatt på kvällarna utan du får även 30% rabatt på hela sortimentet. HAHA! :D Bingoo

2006-11-20 @ 18:59:04
Postat av: Annika

> Amelie
DET är verkligen något att fundera över :D HAHAHAHA . Grattis liksom :D

2006-11-20 @ 19:28:07
URL: http://tuvisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0