2 maj

Jag är hemma igen.. har inte hunnit med att blogga något där nere så jag tänkte istället ge er en fet blogg om vad jag har haft för mig senaste 5 dagarna .
Vi börjar från början....

I torsdags kl. 8.50 tog jag bussen till enköping och tåger ner emot borås. Resan gick ganska fort eftersom jag var rätt taggad. Kom fram och hade på en gång 3 st småfulla(?) pojkar som kastade sig över mig och kramade mig . Vilka dessa 3 var kan de flesta säkert lista ut ... ( men för er som inte vet: Andreas, Jerry & Knutsson). Jag och Andreas begav oss hemåt och gjorde oss iordning för att åka ner till skolgården igen. Väl där så träffade vi massa folk, satt och snackade, drack lite och så senare under kvällen bar det av till krogen. Tonic blev platsen vi stannade på hela kvällen och jag hade en toppenkväll! Lagom rund under fötterna begav Jag, Andreas, Bea & Offe oss hemåt mot Brämhult, gåendes. Promenaden tog 1½ timme och mycket hann pratas under den tiden.. Mer går jag inte in på ;) .

Fredagen vaknade man, lite småsliten, dock inte lite bakis som älsklingen. Käkade och gjorde oss iordning, på med kortegeoverallen och ner till skolan för att bygga lite. Dock blev det inte så mycket byggande , vi satt mest uppe i tornet och njöt av solen... ;) Kvällen blev lugn, och vi var faktiskt bara hemma, eftersom vi inte var så sugna på att gå ut ..

Lördagen sen då, en dag som hade utgång inplanerat på schemat. På morgonen var det fotbollsturnering och jag och Bea hejade på grabbarna på Borås Arena väldigt bra ( det var INTE Elfsborg som spelade, utan TE3IT United som ställde upp i en Korpenturnering) . De var superduktiga och solen sken så jag fick även lite färg när jag satt där . Väl hemma igen så vilade vi en stund och åkte sedan ner på skolgården för att kolla på Helldrivers konserten, och drag var det, det kan jag säga.! Sjukt kul! Sedan vidare hem igen för en liten förfest tillsammans med Jocke, Offe, Bea, Per & Sebbe. Vi käkade pizza, snackade lite skit och så och begav oss ner på krogen sen. Tonic blev återigen stället och kvällen var kanon! Som tur var så gick det denna dag nattbussar hem : )

Söndagen, dagen då det var dags för Almenäs! Först en tur ner på skolgården, sedan hämtade min hembiljett , och vidare hem till Andreas för lite mer förfest och grillning. Vidare ut på Almenäs var det drag och hur kul som helst ända tills det uppkom ett bråk. Vi drog och klarade oss utan det. Kom däremot hem med antagligen en lätt stukad tå, hur det gick till behöver vi inte gå in på. Missade busssen hem, och när den körde om oss så stod de 3 personer upp ur takluckan och sjöng Elfsborgslåtar.. Friskt? Hmm nej? Under kvällen på Almenäs var det i alla fall trevligt , träffade lite folk som jag träffat sen förut, Sebbe, Josse & Emma-Sofie . Jerry hade dessutom lyckats med att stuka foten, inget som påverkade honom under kvällen, ett bälte runt den sen så var allt bra igen.. ;)

Vaknade på måndagen, trött men inte så sliten. Tog det lugnt hela dagen och eftersom Andreas klass inte lyckats att ha något bidrag så gick han inte med i kortegen utan stod istället och tittade på den med mig. Efter det så blev de lite förfest på Pisseberget (som det så vackert kallas) tillsammans med lite teknister och annat folk. Vidare ner mot stan där det var planerat att vi skulle på teknisphästen på Rabalder, dock så hade inte jocke m.fl. några biljetter och det gick inte att köpa så vi sålde våra till några andra och gick på krogen istället . Återigen hamnade vi på Tonic, jag gillar det stället verkligen! Träffade också Rosvall och hans tjej och kvällen var kanon!! Kom hem vid halv 3 och somnade på störten.

Trots en vecka full med alkohol, fest och glädje så finns det ju alltid de lite tråkigare stunderna. Det infann sig även sådana stunder denna vecka, men det är bagateller och inget att bry sig om ..  . varför ta upp något tråkigt? ;)

Tisdagen
var här och det var dags att åka hem .. tråkigt men sant . Jag tycker om Borås väldigt mycket, och ännu mer gillar jag människorna där! Ser fram emot sommaren då jag kommer ner igen och då Ni förhoppningsvis kommer upp! = )

Så, där har ni nog den fetaste bloggen ever här .

TACK ALLA SOM VAR DÄR, FESTADE MED OSS OCH NJÖT AV KORTEGEN.
TACK FÖR EN AV DE BÄSTA HELGERNA NÅGONSIN!!

image27


image28

image29


Nu ska jag göra lite annat .
Hörs!



Dagens roligaste 1:

Annika: Fan får vi en enda uppgift till så går jag och skjuter mig själv
Busan: Fan, du ska alltid få göra allt de roligt , om du skjuter mig så skjuter jag dig sen..
- tystnad -
Båda 2 (+ Malin ) brister ut i ASGARV

Dagens roligaste 2:

Michaela: Aaamen han borde ju vara klassens baktanke..
Alla: ???
Michaela: Jo men ni vet.. Han är ju sådär.. och ni vet, då gör man ju så där bak o så...
Sofie & Annika: ASGARV

Kommentarer
Postat av: Busan

Haha! Jadu många saker har jag fått höra om mej själv men aldrig att jag är smart;) Haha!
Pang Pang!

2007-05-02 @ 22:23:25
URL: http://susnne.blogg.se
Postat av: Busan

Verkligen fetaste bloggen! Fattade inte ens att det var samma! Verkar som du haft en underbar helg iaf:) You go girl! Får berätta mer imorn:)

2007-05-02 @ 22:30:15
URL: http://susnne.blogg.se
Postat av: Annika

Underbar är en underdrift . jag har haft sjuuuuukt kul!

2007-05-03 @ 11:23:22
URL: http://tuvisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0