Söndag....

Söndag och Andreas har åkt hem. Det känns lika vemodigt som alltid =( . Dock så vet jag ju att det bara är några veckor tills nästa gång vi ska ses. Och förhoppningsvis så får jag träffa lite fler Boråsare över midsommar , då ni förhoppningsvis kommer och hälsar på här :) .

Har städat upp i rummet nu och sitter och väntar på att äta. Pratade med Andreas för en stund sen och han hade kommit på bussen o så bra, han borde vara någonstans runt Norrköping nu. Annars så kommer kvällen tillbringas med att kika lite på tv och så. Det är nämligen allra sista OC avsnittet är idag =( . Mycket tråkigt! Imorgon är jag ledig, men ska ändå iväg till stan, först sola, sen fixa klart med alla biljetterna till Frida och sen möta upp mamma på stan för att fixa lite. Sedan hem på eftermiddagen för att sedan åka in på skiva. Kan bli trevligt!

Dagar som de här.. det är då man funderar över olika saker, och visst är det tankar som snurrar i huvudet justnu och ger en mer eller mindre huvudvärk. För det första, studenten såklart! . Vem kan undgå att tänka på den, och hur den kommer bli?. inte jag iallafall . Sedan sommaren, vad ska jag göra? kommer jag att jobba? hur ska jag kunna planera? Den sista frågan är svaret enkelt på ; jag kommer inte kunna att planera alls, för javet inte hur sommaren kommer att se ut för min del. Det är något som visar sig längre fram . Får ta allt en dag i taget och hoppas på det bästa! Andra saker som snurrar i skallen är vilka som man kommer hålla kontakten med och inte. Javet själv några som jag varit sjukt tajt med som jag tappat totalt med, och jag känner faktiskt inte att jag lider av det. Jag klarar mig så bra ändå. : ) Jag tvivlar dessutom på att någon av er läser just det där faktiskt men ändå. Det finns många som jag kommer hålla kvar min kontakt med, sedan finns det sådana som jag kommer tappa med, eller som jag redan har tappat med, det vet jag exakt vilka det är/kommer bli, och jag tror faktiskt att det är ganska så ömsesidigt. För man måste ju vara två för att få något att hålla, right?

I övrigt så håller jag alla mina tummar, fingrar och tår, och allt vad det nu kan vara för att det går bra för Andreas nu i veckan. Jag hoppas, tror och vill :)

Förresten, när jag städade idag så såg jag en underbar dikt som jag hade satt uppe på min garderob:
Den är bara så fin, så jag måste skriva in den : )

"Som när himlen sakta mörknar, som när solen den går ner,
Som när alla skratten tystnar, och ingen mera ler,
få allting blir helt stilla, bara tankarna hörs,
då man sitter helt ensak, för man inget mera törs,
då det känns som livet slutar för att allting är så tomt,
man försöker att förklara men allting låter dumt.
Man lever i en drömvärld, för att glömma allt omkring,
för att försöka känna glädje, för att klara av allting,
Man försöker känna lycka när man egentligen känner gråt.
Är som att be om ursäkt utan att säga förlåt.
det känns som allt vi säger inte räcker till med ord.
som om det vi vill ge dig inte finns på denna jord."

Nu ska jag dona med lite andra saker.
Hörs ! Hejs!

Kommentarer
Postat av: ...

Nej då, vi läser absolut inte...

2007-05-29 @ 17:38:00
Postat av: tack annika!

nej jag menar det. inte ens biland tar vi oss en titt och hoppas på att få läsa något kul!

2007-06-04 @ 22:11:49
Postat av: Annika

javet inte vilka det är som skriver de här kommentarerna, men att känna sig träffad för något där jag inte ens sätter ut några namn, just för att jag inte känner att det är värt det, så tycker jag faktiskt att man iallafall kan stå för vem man är och skriva ut det i kommentaren.

2007-06-05 @ 15:08:01
URL: http://tuvisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0