monday morning.

måndagmorgon igen , eller ja, måndag förmiddag iallafall.
jag vaknade klockan 6 imorse av pappas väckarklocka,
det är ett under att det bara var jag i hela huset som vaknade, så fick gå upp och stänga av den.
somnade om och vaknade nu sedan vid kvart i 10 när Andyälsk ringde och skulle till skolan.

idag blir det jobb igen. 16-20.30
en helt okej tid, och det är ju ganska bra betalt (;

min förkylning har blivit bättre;
och jag hittade en ganska så intressant "förkylningskur"

Innan förkylningen kommer:
1. Klä på dig - så snart kylan anfaller, ta på dig koftor, sjalar och mössor.
För extra motståndskraft, snurra halsduken runt halsen och täck näsan. MASSA MYS!
2. Sov - de vanligaste orsakerna till minskat immunförsvar är otillräcklig sömn.
Minst åtta timmar per natt är det bästa.
3. Träna - innan förkylningen brutit ut. Regelbunden träning ger ökat immunförsvar.
4. Sex - härligt och stärker immunförsvaret faktiskt.

När du redan är förkyld tips;
1. Ät lakrits - motar bort de klassiska symptomen. Dessutom stimulerar lakrits produktionen av proteinet interferon, som är en del av kroppens försvarsmekanism.
2. Ät äpplen - hjälper mot täppta näsor
3. C-vitamin - öka doseringen för att lindra. = knarka juice <3
4. Glass - är gott och lindrar halsont vid förkylning.
5. Drick vatten - minst 2 liter om dagen. Det hjälper till att återställa vätskebalansen efter svettningar och snytningar.
6. Var tyst ? vid heshet. Att viska är nämligen mer ansträngande för stämbanden än att tala.


Jag känner mig glad justnu, rentav lycklig.
det känns skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0