tror ni på ödet?

har funderat lite till och från på en del saker.
tror ni på ödet? att saker och ting är förutbestämda?
jag menar, se one tree hill, och lucas & peyton, bara ett exempel, visserligen ett dåligt sådant eftersom det är tv men ändå.

jag tror på ödet, att det finns saker som är menade ska hända. att inte tro på ödet för mig vore omöjligt. jag menar titta bara på mig och andreas. hur stor var chansen att vi skulle träffas? många vet nog inte hur vi för allra första gången började prata. då menar jag inte hur vi träffades eftersom det var genom gemensamma vänner, typ. eller ja, robin och hannah träffades och då träffades vi som en bonus typ. men första gången vi pratade med varann. det var ödet. jag ska berätta hur det gick till. Det var en kväll, jag satt och lattchade vid datorn, mestadels på lunarstorm, eftersom det var under den tiden jag fortfarande var medlem där. Kollade in på klotterplanket (ni vet där vem som helst kunde skriva vad som helst ungefär?) och där fanns ett inlägg, en låttext tror jag det var, från en söt kille, som bodde i Borås. Jag som inte hade något bättre för mig gick in och skrev något bara, och på den vägen var det. lunarstorm liksom, jag vet att det låter som världens löjligaste grej, att träffas genom lunarstorm, men det var nog ödet. hur stor var chansen att jag skulle se hans inlägg? under de få sekunder som inlägget ligger uppe så lyckades jag se de. det kan inte bara vara slumpen. underbart är det iallafall och just den kvällen var början på något riktigt bra!

flera år av samtal, msn-prat med mera. till slut sågs vi, den 26 november år 2005, på hans födelsedag. inget hände då, av flera andledningar, men sedan nyårsafton 2005 har jag varit den lyckligaste flickan någonsin.
Det har varit jag & andreas sedan dess och det känns som att inget kan ändra på det. och det måste vara ödet!

image110
tror ni på ödet?

Kommentarer
Postat av: E. Riley Page

Hade inte ödet funnits, då skulle världen stå still. För det måste ju heta någonting. Ellerhur?
:)

2008-04-02 @ 22:49:32
URL: http://cyanatra.blogg.se
Postat av: AKP

Jadu, det är nog bara att ligga i :D
Sen gäller de ju att ha en hel del besökare om dagen å så.
Räcker inte att vara aktiv en dag utan snarare alla.
Samt ha massa besökare mest hela tiden

2008-04-02 @ 23:03:17
URL: http://akp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0