Mias systrar & systrar i jeans

jag har grävt ner mig med en bok ikväll . Mias systrar av bl.a. Maria Eriksson författaren av bl.a. Gömda, Asyl och Mias hemlighet, vilka är bland de bästa och hemskaste böckerna jag någonsin läst.
Att allt hänt i verkligheten är verkligen skrämmande.
- och det händer fortfarande, det kan jag lova.
Att Maria Eriksson, som hon kallar sig, klarade sig ur detta är något jag beundrar henne för. Alla kvinnor är inte så starka, och att hon nu berättat om det kommer förhoppningsvis ge fler kvinnor modet.
(Maria Eriksson var iallafall vid tillfället då Asyl släpptes, den enda kvinna som lyckats få asyl i USA p.g.a. kvinnoförföljelse. Hon skrev amerikansk rättshistoria)

Men vad gör regering och politiker åt att försöka minska ner det?
Finns det ens något man kan göra, egentligen? Något måste det väl finnas
Usch jag tycker det är hemskt och skänker en tanke till alla därute som har det såhär,
så ska ingen människa behöva ha det.

Annars så börjar systrar i jeans på 3an snart. har läst boken men inte sett filmen, någon som sett den?
Är det något att se?

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Haha, jag har faktiskt sett den... Ifall den heter sisterhood of the travelling pants på engelska? Bea tvingade mig att se den:P Fast sen är väl inte jag så bra referens när det kommer till såna här filmer, haha...

2008-02-26 @ 22:01:06
Postat av: Amelie

Jag har den hemma, filmen, och den är faktiskt rätt bra :) Sämre än boken dock (som vanligt!)

2008-02-26 @ 22:17:12
URL: http://aamelief.blogg.se
Postat av: Per

Snackar vi läskiga böcker så ta en titt på "Pojken som kallades det". Där snackar vi vidrigt

2008-02-26 @ 22:27:11
Postat av: Jonas

Oj :P Jag läser fan aldrig böcker längre :P
har typ inte tid att sätta mig ner och chilla med en bok :P
brukar oftast bli filmer istället :P

2008-02-27 @ 12:13:54
URL: http://jonasportfolio.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0