Melodifestivalen - Andra chansen

sitter fortfarande och är helt slut, men jag måste skriva av mig lite om andra chansen igår. vad är det för fel på svenska folket? de 2 favorittippade bidragen (Ola & "Androla") går inte vidare, någon av dem? Är det verkligen möjligt?
Sibel och Nordman var väl bra, men det var långt ifrån kvällens bästa bidrag.

Ola & Androla däremot, de var riktigt bra. Man får säga vad man vill om Carola och hennes tankar och tro, men det har faktiskt inget alls att göra med hennes artistiska liv. Hon är ,enligt mig iallafall, en av Sveriges i särklass bästa artister och det finns inget många som är lika rutinerade och har hållit lika länge som henne. Frågan är om hon kanske till och med har Sveriges bästa sångröst. vad tycker ni? One love är en riktigt bra låt och jag tycker den borde varit given i finalen.

Hela konceptet med Melodifestivalen har gått överstyr. Det är för många deltävlingar, för mycket olika konstiga bidrag och man hinner tröttna på det innan det är klart. Framförallt så har det blivit förstört med röstningen också. Folk röstar inte längre på låtarna, utan låter sina personliga tankar på artisten styra vad man ska rösta på, vilket är helt fel eftersom det är låten det handlar om. Att öppna röstningen redan innan bidragen spelats t.ex. är helt vansinnigt. jag börjar tröttna på hela melodifestivalkonceptet nu..

Som alla andra, så tror jag såklart att finalen redan är klar. Det är Perelli som vinner, hon har den bästa låten, och det bästa framträdandet. framförallt så har hon en chans i Belgrad!

Vad har ni för åsikter om årets Melodifestival?

Kommentarer
Postat av: linda

neej, fy fan carola är så usch! jag rösta hårt på nordman, hans låt är mycke bättre. :) bwo eller charlotte tar hem de. :D

2008-03-09 @ 18:36:09
URL: http://tabortallaord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0