Musik för mig.

sitter och lyssnar på sebastian krantz från talang . visst är killen sjukt duktig, det håller jag med om. riktigt fina låtar och bra texter. killen kommer nog bli något stort en dag :) . har även hittat en ny låt med Jimmy Jansson på myspace, en andra chans heter den, och jag måste säga att den är riktigt riktigt bra.

Det finns mycket bra musik att hitta. Just de ovan här är ganska mainstream, och jag har väl lite olika åsikter om den sortens musik, tycker inte direkt jag är den som älskar allt som går på radio liksom. I övrigt så gillar jag väldigt blandad musik . Allt ifrån den här "fjortispopen" eller "tuggummipopen" som den också kallas, till de mest otippade som dose of adolescence & story of the year.

tänkte lägga in en lite lista med tips på bra musik =) .

Dose of Adolescence - Second star to the right and stight on tell morning
Plain White T's - A lonely september
Kate Voegele - Wish you were
Goldfinger - Tell me
Afasi & Filthy - Jag kunde inte bry mig mindre
Blink 182 - I miss you
Bethany Lenz Galeotti - Halo
Jimmy Jansson - Flickan från det blå
Michelle Featherstone - Coffee and cigarettes
Jimmy Eat World - Hear you me

absolut låtar som är värda att lyssna på. för mig är det iallafall låtar som berör mig, på ett eller annat sätt. och det är ju det musik ska göra, musik ska beröra, det ska få en att känna något. Alla har vi väl låtar som betyder något, eller som hjälper en när man har det jobbigt? För iallafall för mig så hjälper musiken väldigt mycket.

Musik är en av de bästa sakerna som finns! That's it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0